
Udostepnij
This entry was posted
on Saturday, 2010/08/14 at 23:52 and is filed under Dowcipy rysunkowe, Blog, -.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
August 15th, 2010 at 0:12
…i nikt krzyża nie ruszy
August 15th, 2010 at 2:13
Pierwszy raz nie śmieszy mnie Pana dowcip rysunkowy…
August 15th, 2010 at 2:15
Co gorsza, mnie on również nie śmieszy.
August 15th, 2010 at 2:27
Mnie też specjalnie nie śmieszy, ale daje do myślenia. Tym razem o to chodziło, prawda?
August 15th, 2010 at 9:02
Mnie po prostu robi się niedobrze, gdy po raz kolejny muszę oglądać tę szopkę pod krzyżem.
August 15th, 2010 at 9:59
Powinien Pan specjalnie założyć dział ,,Przybijające Rysunki”.
August 15th, 2010 at 11:23
http://kotlewski.radom.pl/2010/08/04/nowa-oferta-firmy-kotlewski-krzyz-na-klopoty/
August 15th, 2010 at 12:10
Dziewne. Wchodząc na Pana blog tak sobie myślałem, że nie poruszył Pan jeszcze sprawy krzyża i się bardzo z tego cieszyłem. Widać za szybko.
August 15th, 2010 at 12:20
Akcja z krzyżem spod Pałacu może oznaczać słabość służb i państwa, skoro garstka fanatyków może bezkarnie narobić syfu, żądać i robić więcej syfu bez żadnych konsekwencji.
August 15th, 2010 at 12:58
Mnie już nie śmieszy nic co dotyczy krzyża, mówił pan coś na ten temat jakiś miesiąc temu i to chyba wystarczy.
August 15th, 2010 at 14:46
Zupełnie opacznie to rozumiecie. Rysunek dotyczy problemu bezpieczeństwa na drogach.
August 15th, 2010 at 16:21
Błędne rozumienie pochodzi z sensacji jaką robią media z sytuacji pod Pałacem Prezydenckim. Atmosfera szumu i krzyków zamiast godnego, spokojnego załatwienia sprawy. Jeszcze przez długi czas symbol wiary chrześcijańskiej będzie się kojarzył z tymi wydarzeniami.
August 15th, 2010 at 16:29
Może też dotyczyć problemów z miejscami parkingowymi w dużych miastach.
August 15th, 2010 at 20:58
totalny debilizm, te kłótnie o krzyż…
August 15th, 2010 at 22:24
Można rozumieć na dwa sposoby. Jeden w kontekście ostatnich wydarzeń spod Pałacu, Krzyż którego nikt nie ruszy użyty w sprawie miejsca parkingowego, no i drugi sposób odbierania obrazka… dołujący
August 16th, 2010 at 0:45
Obrazek jest prowokacyjny, bo oczywiście rysowałem go z myślą o awanturze o krzyż. Ale drugie wytłumaczenie też nie jest nieprawidłowe, bo i o nim myślałem podczas rysowania. Czytałem przedwczoraj o prawie pięciu tysiącach ofiar wypadków drogowych w Polsce z roku 2009. W przeliczeniu na liczbę mieszkańców mamy najwięcej śmiertelnych ofiar wypadków (poza Grecją i Rumunią). Dziesięć dni temu spędziłem prawie 2 godziny w korku na Zakopiance po czołowym zderzeniu Toyoty Corolli i VW Passata. Sądząc ze stanu samochodów, nie bardzo było kogo ratować.
August 16th, 2010 at 1:16
A to przepraszam w takim wypadku, źle zrozumiałem.
Dziebak: nie życzę sobie nazywania tych ludzi ‘’fanatykami'’ w mojej obecności. Ci ludzie to nie są jacyś mudżahedini. To są ludzie, którzy chcą godnego upamiętnienia ofiar katastrofy. Nie tablicą, przykręconą cichaczem zasłoniętą rusztowaniem, gdzie na okoliczność jej odsłonięcia nie zaproszono nikogo z rodzin ofiar. Ja uważam, że ta awantura o krzyż to tylko wielka nagonka, mająca odwrócić uwagę od planowanego wzrostu podatków(m. in. VAT +1 %)
August 16th, 2010 at 1:38
A właśnie! No jak zwykle muszę się zgodzic z Andrzejem co do tych podatków. To właśnie robi PO. Nawet dupska im się nie chce ruszyc w sprawie upamiętnienia ofiar, no bo po co? Oni się dobrze bawią.
August 16th, 2010 at 1:50
Andrzeju, Twoje oburzenie było niestety słuszne, bo 80% moich intencji dotyczyło Krakowskiego Przedmieścia, a dopiero drugie dno było tym bardziej tragicznym, czyli śmiertelno-drogowym.
Ale tablica pamiątkowa rzeczywiście została przygotowana na przysłowiowe odwal się. Coś jak biurokratyczne alca-zelcer na zgagę w postaci obrońców krzyża. Taka tablica niestety nikomu nie przypasuje. Nawet mnie się nie podoba.
Od jakiegoś czasu w Polsce problemy załatwia się jakoś tak naokoło. Jeśli krzyż stoi nielegalnie i zgromadzenie (czyli demonstracja w sumie) jest nielegalna, to policja powinna z automatu sprawę rozwiązać siłowo. A tymczasem szykuje się jakąś małą ściemkę w postaci przygotowanej pospiesznie tablicy. Chyba w nadziei, że ci ludzie sami sobie pójdą. No nie pójdą, będą tam obozować przez następne dziesięć lat.
Niechby tam nawet stanął niewielki krzyż kamienny dla upamiętnienia ofiar, taki nie burzący tamtej przestrzeni. Ale to powinno być poprzedzone konsultacjami społecznymi, opiniami artystów, architektów, etc.
Ta banalna pozornie sprawa to tak naprawdę pierwszy test dla Komorowskiego jako prezydenta.
August 16th, 2010 at 1:58
A co do vaciku, czy podniesienia podatku VAT o 1%, to powiem tyle - wygląda to tak, jakby na środku pustyni spragniony wędrowiec otworzył obie żyłę, żeby się napić. Najłatwiej ściągnąć kasę z firm, z pracodawców, bo ci w odróżnieniu od górników czy stoczniowców, nie zrobią zadymy przed URM-em. Ale to zarzynanie kury-nioski. Dziś zjemy rosół, a jutro nie będzie jajek.
Panowie ekonomiści, przeca wiecie, że najpierw trza ciąć socjal. Ale niestety wiecie też, że za miesiąc trzeba będzie strzelać gumowymi kulami do demonstantów.
August 16th, 2010 at 12:16
Niewielki krzyż kamienny? Tak żeby Panu Bogu świeczkę, a świrom ogarek?
August 16th, 2010 at 12:38
Nie wiem, jak to powinno wyglądać: krzyż, tablica, fontanna? Niech kombinują rzeźbiarze i architekci.
August 16th, 2010 at 12:51
Przecież już jest tablica - miała być szybko, jest szybko. Co z nią jest nie tak? Że szwadrony wariatów nie zdążyły się przygotować na jej odsłonięcie i zrobić megazadymy?
August 16th, 2010 at 13:19
Fanatycy to jedyne co mi przychodzi do głowy. Nie wiem skąd się tacy ludzie biorą, jak mogąbronić symbolu chrześcijaństwa w podobnie agresywno-prymitywny sposób. Aż żal patrzeć. Szwadrony wydzierających się świrów, którzy dostali takiego amoku, że głowa mała. Wyzywająco-drący się tłum ludzi, którym znudziło się oglądanie mody na sukces, którzy stracili w katastrofie pół-bogów, zapomnieli o chrześcijańskich wartościach i pragnął czegoś w rozmiarach wieży Eifla… Krzyż powinien być przeniesiony do Kościoła Św. Anny, nie mam pojęcia czemu policja nie dała sobie rady z bandą nabuzowanych obywateli.
August 16th, 2010 at 13:30
Sorry za literówki. czemu tablica jest zła? Jest upamiętnieniem ofiar, no bo w końcu bez przesady, chyba niekt nie wpadnie na pomysł budowy pomnika.
August 16th, 2010 at 13:38
Gdyby ktoś pomyslał o tej ‘wspaniałej tablicy’, która już istnieje, 4 miesiące temu, to do tej pory powinna ona juz wisiec, podobac się i byłoby po krzyku. To jest wręcz robota z dnia na dzień, ale może cieszmy się, że na fasadzie Pałacu Prezydenckiego nie zawisła kartka z bloku rysunkowego, przymocowana tasma klejącą. -.-’
August 16th, 2010 at 13:46
Dziebam - a wyobrażasz sobie policjantów szarpiących się ze staruszkami? Co by się działo, gdyby się któraś przewróciła, coś sobie złamała? Pewien mój znajomy został przez te kulturalne starsze panie potraktowany gazem po oczach. Wezwał policję, a kiedy ta przyjechała, starsze panie zeznały, że działały w samoobronie, tenże mój znajomy pobił je bowiem. Na szczęście na miejscu były ekipy telewizyjne, które całe zajście od początku do końca nagrywały i pokazały nagrania policji. Właściwie, to staruszkom powinien zostać postawiony zarzut składania fałszywych zeznań, ale mam wrażenie, że całej grupie politycznej, która podsyca ten żenujący konflikt, o to właśnie chodzi - żeby mieć męczenników, krzywdzonych przez zły rząd i złego prezydenta. Więc dobrze moim zdaniem, że to tak rozwiązują, choć oczywiście, jest to słabość państwa.
August 16th, 2010 at 13:54
O to właśnie chodzi. Państwo NIE MOŻE pozwolić sobie na to, żeby taka grupa społeczna mogła bezkarnie robić take zamieszanie. Ale oczywiście, wyobrażam co by się stało, gdyby policja “zakatowała” obrończynię tego symbolu grrrr…
August 16th, 2010 at 13:59
PiS jest zły! O matko, jaki ten PiS jest zły! A Platforma taka dobra, jejciu, aż się łezka w oku kręci -.-’
August 16th, 2010 at 15:26
Czy ja coś o partiach wspomniałem?
August 16th, 2010 at 16:34
Szkoda, że rozwiązano ZOMO. Pożądek byłby po kwadransie ;)
August 16th, 2010 at 19:51
Dziebak, ja nie mówię, że Ty, ale jak czytam komentarze kasi, to wręcz jestem przerażony! No takiej nienawiści do PiS’u to ja jeszcze nie widziałem u nikogo. A kasia nie musi podawac nazwy partii, bo to widac jak na dłoni.
Niedobrze mi się robi ;/
August 16th, 2010 at 21:04
Dziebaku: ale ludzie protestujący przeciw krzyżowi też nie są święci. Są tak samo agresywni. Widziałem kilka reportaży(jeden z wczoraj, zdaje się, z TVN) z niezależnych stacji, gdzie starsi ludzie spod krzyża akurat byli spokojni i na klęczkach modlili się, niektórzy ze łzami w oczach, podczas gdy protestujący przeciw krzyżowi zachowywali się wobec nich obelżywie, krzycząc i prowokując.
Pani Kasiu, widząc Pani jad, który jak zwykle sączy się z Pani ust(a raczej klawiatury), muszę stwierdzić z satysfakcją, że to nie wyborcy PiS-u są agresywni.
Bardzo uderzyło mnie to, że odsłonięcie tej tablicy uznała Pani za naturalny fakt. Załóżmy hipotetycznie, że w wypadku ginie ktoś Pani bliski(np. syn), a Pani nie zostaje nawet poinformowana o pogrzebie, a zamiast nagrobka Pani osoba bliska ma kopiec z ziemi usypany na ‘’odwal się'’.
Nie musi być wcale rząd 96 pomników, każdy 7-metrowej wysokości, przedstawiający każdą ofiarę. Np. polegli lotnicy alianccy, czy sowieccy żołnierze na terenie Polski, mają niewielkie pomniki, w przypadku lotników są to np. skrzydła z ich samolotów, uporządkowane groby i okolicznościowa duża tablica, w przypadku żołnierzy jest to jakiś ogólny pomnik(np. w Bornym Sulinowie jest to ręka z pistoletem maszynowym wychylająca się z ziemi). I to by wystarczyło. Plus pojawienie się Prezydenta, zaproszenie rodzin ofiar, salwa honorowa - i po sprawie.
Ponury Żniwiarzu: po raz kolejny z ust mi wyjąłeś te stwierdzenia.
Werrnerr: szkoda, że Gestapo i NKWD rozwiązano, dziś by w ogóle nie było tych wszystkich złych ‘’PiSuarów'’!
August 16th, 2010 at 21:15
Tylko że protestujący przeciw sporu nie rozpoczęli, nie walą się do krzyża setkami byle tylko go wynieść. Mają dosyć tego tłumu pod pałacem. Tablica, uroczysty pogrzeb byłego prezydenta, salwy honorowe, wszystko gra. btw: http://demotywatory.pl/1991178/Bialy-Dom
August 16th, 2010 at 21:18
http://wiadomosci.onet.pl/2210812,11,pomylka_w_nazwisku_na_tablicy_upamietniajacej_ofiary_katastrofy,item.html
O, w dodatku z błędem na tablicy.
Co do tego demotywatora, ja już pisałem: czy JFK zginął z żoną, Eisenhowerem i całym sztabem armii, nie licząc multum osób z parlamentu?
Więc nie porównujmy.
August 16th, 2010 at 21:40
Ludzie, którzy zginęli w tamtej katastrofie powinni być upamiętnieni, tablica, rocznica. Ale jestem przeciw stawianiu im pomnika. Stanowczo.
August 16th, 2010 at 21:41
Pomnik przeszkadza Ci w egzystencji?
August 16th, 2010 at 22:05
Mierziłoby mnie gdyby postawiono pomnik komuś, kto na niego nie zasłużył
August 16th, 2010 at 22:06
Przede wszystkim pomnik nie powinien tam stanąć, ponieważ zniszczy unikalny zabytkowy charakter Krakowskiego Przedmieścia.
Poza tym sprzeciwiam się też samej idei postawienia pomnika, ponieważ te stawia się bezsprzecznie zasłużonym. A poważniejszych zasług ciężko szukać i w kadencji, i w śmierci LK. Zgadza się, uważam, że nazywanie go poległym to w najlepszym razie poważne nadużycie.
August 16th, 2010 at 22:57
To dlaczego nie mierzi Cię pomnik poległych czerwonoarmistów w Ossowie i dziesiątki pomników ‘’utrwalaczy władzy ludowej'’, Armii Czerwonej i MO?
August 16th, 2010 at 22:59
Mierżą. Uważam, że to przykład kompletnego braku wyczucia.
August 16th, 2010 at 23:03
Aha, nie no symptycznie generalnie… W ogóle to czekam aż Lech Kaczyński zostanie okrzyknięty lumpem! Ba! to pewnie on sam jest tego wszystkiego prowodyrem! No ja Wam mówię, on sam ten samolot rozwalił, żeby ludzie za nim płakali. O, patrzac na ludzi, to ja się nie zdziwię, jak ktoś w końcu zażąda usunięcia ciał pary prezydenckiej z Wawelu! Wszystkiego jestem w stanie się spodziewac.
August 17th, 2010 at 0:28
A ja mam pytanie: czym sobie zasłużył Narutowicz, że stawiane są mu pomniki, jego nazwiskiem nazywane są place, aleje, mosty?
Żniwiarzu, jak usłyszałem od jednego robola, że Jarosław kazał zabić Lecha i to był zamach zorganizowany na zlecenie tego pierwszego, to dałem sobie spokój z przekonywaniem innych.
August 17th, 2010 at 0:45
Wiesz, ja przekonywac nikogo nie zamierzam. Jak sobie coś ludzie ubdurają i będą przekazywac dalej, to w końcu i ja uwierzę, że to był zaplanowany zamach Kaczyńskich.
Kiedyś przeczytałem takie mądre zdanie: Plotka jest jak pół cegły - ma większy zasięg.
August 17th, 2010 at 12:51
W normalnym państwie nikt na coś takiego nie zwrócił by uwagi, ale że niedawno było 1000 dni rządu, a przecież nie mogło się wydać iż nikt Polski nie szanuje, mamy duży dług publiczny, o profesjonalizacji naszej armii już nie wspomnę.
August 17th, 2010 at 12:51
Chodzi mi o całą tą sprawę z krzyżem, oczywiście.
August 17th, 2010 at 13:25
Jak komuś krzyże się nie podobają to niech nie patrzy A co do tego chamstwa atakującego krzyż i jego obrońców to gdybyśmy żyli w czasach prawa i porządku np 200 lat temu to za Napoleona to już dawno by ich wyłapali wypalili na czołach znamię w kształcie diabła i zagnali pod batami do odbudowy Bogatyni i okolic Niestety ostatnimi czasy kultura Europejska strasznie się zdegenerowała
August 17th, 2010 at 14:44
Był wyżej w dyskusji pomysł reaktywacji ZOMO, które zrobiłoby tam porządek.
Ale popatrzmy na to z boku. W kwestii krzyża pod Pałacem Prezydenckim społeczeństwo jest podzielone na dwie frakcje, z których obie mają przeświadczenie o własnej wyższości moralnej. Obie strony uzurpują sobie prawo do decydowania za wszystkich i obie powołują sie na 38 milionów Polaków, którzy rzekomo ich popierają. Obie strony uważają, że to własnie ich racja jest tą racją prawdziwą, a druga strona to zwykła hołota.
Argumenty obu stron są poparte ich światopoglądem, nie akceptowalnym dla drugiej strony, więc w ten sposób nikt nikogo nie przekona. Trudno znaleźć argument uniwersalny, który pomóglby rozstrzygnąć, kto ma rację.
To typowe dla Polaków, że nie traktują dyskusji publicznej jak okazji do wymiany poglądów, tylko do udowadniania swojej wyższości i dokopania tym innym, tym mniej prawdziwym Polakom. Innymi słowy są nastawieni wyłącznie na nadawanie.
Rozwiązanie? Żyjemy w demokratycznym kraju, sami wybieramy sobie przestawicieli, którzy stanowią prawo. Rozwiązaniem jest więc banalne stosowanie prawa.
August 17th, 2010 at 21:27
Tylko nie demonizujmy, te 38 milionów jest podzielonych dość nierówno, widziałam jakiś sondaż, gdzie za krzyżem było 15%. Poza kilkoma głosami brakuje tu racjonalnych argumentów, kanalizujesz na tym blogu jakieś ekstrema. Sory - dyskusja w tej postaci jest bezcelowa.
Michale - w Ossowie nie ma żadnego pomnika, są mogiły. W tej chwili zbezczeszczone. Nie ma znaczenia - polskie, rosyjskie, niemieckie, żydowskie - bezczeszczenie grobów to zajęcie dla hien.
August 17th, 2010 at 23:47
Mogiły - jak przypomnę - odsłonięte na rocznicę pokonania tej czerwonej zarazy. To tak, jakby Amerykanie z okazji świętowania zwycięstwa pod Inchon wystawiali pomnik mordercom z Phenianu.
Odsłonięcie mogiły spotkało się z dużą krytyką ze strony kombatantów.
Ale widać, jak wybiórczo Pani ocenia. Mam tu na myśli pomniki utrwalaczy władzy ludowej i ku pamięci poległych ‘’bohaterskich'’ żołnierzy ACz podczas II WŚ.
August 18th, 2010 at 1:20
kasiu, jeżeli Ty w ogóle bierzesz pod uwagę JAKIEKOLWIEK sondaże przeprowadzane w JAKIEJKOLWIEK sprawie, to pozostaje mi tylko pogratulowac -.-’
August 18th, 2010 at 8:53
Jest pomnik z KRZYŻEM!!(dla czerwonoarmistów)
Jak tak dalej pójdzie to postawimy pomnik Rosjanom za rzeź na Pradze, Niemcom za Wiznę, Krzyżakom pod Płowcami, Grunwaldem, Świeciem, Chojnicami i jeszcze pływający pomnik na zalewie wiślanym, Tatarom poległym pod Legnicą…
Społeczeństwo nie byłoby podzielone gdyby nie podniecające wypowiedzi spod krzyża dziennikarzy i ludzie którzy cały czas o tym przypominają.
August 18th, 2010 at 22:39
Butch - przy okazji jakichś prac znaleziono szczątki czerwonoarmistów. Zrobiono więc zbiorową mogiłę i postawiono krzyż. Krzyż na mogile, a nie pomnik. Na krzyżu - napis informujący, że leżą tu żołnierze radzieccy, a nie panegiryk na ich cześć. Polacy też leżą w różnych miejscach na świecie, walczyliśmy pod różnymi sztandarami. Często siłą wcielani do różnych armii. Jeżeli szacunek dla grobów dla kogoś nie jest miarą człowieczeństwa, to może przekonać powinny międzynarodowe umowy, których jesteśmy sygnatariuszami. Chyba że wolimy być w mentalnej Azji. Ale osobiście optuję za Europą. I geograficzną, i mentalną, i kulturową.
August 19th, 2010 at 9:04
‘’W miejscu, gdzie odkryto szczątki czerwonoarmistów, stoi prawosławny krzyż i dwadzieścia dwa bagnety symbolizujące poległych. ‘’
Ale jakiej europy? Zachodniej?
August 19th, 2010 at 11:20
Być może każdy tę mityczną Europę traktuje inaczej. Ja myśląc o kulturze europejskiej, widzę wieże katedry Notre Dame w Paryżu, a nie Kreml. Szanuję braci Słowian, ale to w Europie Zachodniej zawsze działy się najciekawsze rzeczy, my z obsuwkami je adaptowaliśmy, czasem twórczo przerabialiśmy.
August 19th, 2010 at 20:56
Cywilizacja zachodniej europy upada.
Chodzi Ci o to iż, to zachód zapoczątkował większość mód a nasz naród jest strasznie zapatrzony na zachód co by się tam nie działo?
Ale pamiętaj że nie zawsze tak było.
Poczytaj sobie o sarmacji , to nasz wynalazek.
Co to są rzeczy najciekawsze?
August 19th, 2010 at 22:34
Byłam w zeszłym roku w Londynie i jakoś tego upadku nie zauważyłam. No, w taki antyk, idee renesansu, oświecenia etc. to ja mogę być zapatrzona. A o jakich ideach sarmacji mam czytać? Tych, które doprowadziły do samowoli szlacheckiej i w efekcie rozbiorów? Nauka? Sztuka? Literatura? Kiedy czerpano od nas (tylko błagam, nie mówmy o kulturowej ekspansji na wschód czy południowy-wschód), inspirowano się nami?
I przy okazji - dumna jestem z tego dziwnego kraju, a kiedy jestem za granicą staram się szczególnie, opowiadam o Polsce jak najlepsze rzeczy, podkreślam, że jestem z Polski, uśmiecham się do wszystkich, a w knajpach daję duże napiwki. Ale kiedy jestem u siebie, staram się być realistką. I do szału doprowadzają mnie ksenofobiczne wystąpienia, bo uważam, że takie spojrzenie działa na naszą niekorzyść. Uwstecznia nas.
August 20th, 2010 at 13:21
Kurcze jak byś była w mieście Rzym w III w. to byś zauważyła że Rzym upada?
Jesteś jednocześnie zapatrzona w idee p oświecenia i renesansu?
A w ogóle o jakich ideach ty mówisz bo ja tego nie rozumiem.
Poczytaj sobie o sarmacyjnej sztuce i literaturze bo jak widać nic się nie znasz a się wypowiadasz. Np. portret trumienny wiesz co to? Byłaś kiedys we Lwowie?
W Kazimierzu nad Wisłą? Lublinie?
August 20th, 2010 at 14:07
Nie chodzi o poszczególne idee, tylko o wpływy kulturowe, które ogarniały potem cały kontynent. O eksport kultury, nauki, sztuki, który szedł z Zachodu na Wschód, a nie odwrotnie.
Portret trumienny jest lokalną specyfiką, fajną ciekawostką, ale we Francji ani Anglii nie zaczęli malować takich rzeczy. Mówię o realnym wpływie, a nie o tym, że miło nam się tu kisi.
Jestem historykiem sztuki.
August 20th, 2010 at 14:16
I sztuka, literatura sarmacka, nie sarmacyjna :)
August 21st, 2010 at 12:35
Wiesz, malarstwo Leonarda da Vinci też można nazwać ,,lokalną specyfiką, fajną ciekawostką'’ bo nie wywierała w renesansie żadnego wypływu na innych artystów, nie licząc jego uczniów.
Inna sprawa że cały czas jesteśmy zapatrzeni na zachód i małpujemy wszystkie mody.Np. jest moda na język włoski u nas też. Doszli do tego że demokracja to jedyny dobry ustrój- u nas nagle też zaczęto się nim ekscytować.
A co powiesz o literaturze?
August 21st, 2010 at 15:55
Nie masz racji - Leonardo nie podpada pod lokalną specyfikę. Dlaczego? Rozwinięcie perspektywy, wykorzystanie pejzażu, technika sfumato - choćby te trzy rzeczy sprawiają, że jest jednym z niewielu, którzy tak bardzo posunęli rozwój malarstwa. Nie tylko w skali europejskiej.
Warto zrozumieć powstawanie różnych procesów.
Gdyby nowe prądy szły ze Wschodu, bylibyśmy zapatrzeni we Wschód i Wschód małpowali. Gdybyśmy tworzyli nowe idee, mody u nas - nie musielibyśmy niczego małpować ani się niczym wzorować - to inni inspirowali by się nami.
“Doszli do tego że demokracja to jedyny dobry ustrój- u nas nagle też zaczęto się nim ekscytować.” - Hm???
O literaturze to ja mogę długo, nie wiem, co chciałbyś usłyszeć :)
August 21st, 2010 at 23:27
Mów co wiesz o literaturze.
August 23rd, 2010 at 4:55
Wystarczy popatrzeć na historię rozwiązań stylistycznych i konstrukcyjnych w architekturze. No nigdy nie byliśmy pierwsi. Wyraźnie widać kierunek przepływu idei z zachodu na wschód.
August 23rd, 2010 at 9:11
Nasze społeczeństwo jest spaczone. I albo zostawi się sytuację jak jest, i wtedy wszystko powoli zgnije i się rozpadnie, albo powoła się organy do przywracania porządku. Na początku będą one naprawdę przywracać porządek, a potem rozwinie się bezsensowna przemoc i gnębienie ludzi przez te organy. I w końcu nastąpi jakaś rewolucja czy coś i wrócimy do punktu wyjścia. Jedynym wyjściem z sytuacji jest żeby ludzi nie byli pochrzanieni ale to nie możliwe. Za niedługo będzie wojna (nie wierzą że ludzie którzy zabijają się od powstania gatunku wytrzymają jeszcze choćby kilkadziesiąt lat bez wojny, a ze względu na efekt “globalnej wioski” będzie to wojna światowa.) a w najlepszej sytuacji połowa ludzkości wyzdycha w katastrofie, którą rozregulowanie klimatu zapowiada.
August 23rd, 2010 at 11:26
Ciekawostką jest, że Nostradamus przepowiedział wybuch III Wojny Światowej na listopad tego roku ;)
August 23rd, 2010 at 12:47
Dobrym przykładem na to że ZAWSZE i WSZYTKO idzie z zachodu na wschód są szable i w ogóle wojskowość wczesnego renesansu.
August 23rd, 2010 at 12:51
Poza tym to zmiany jakie powstały w nowożytności sprawiły że w XIX i XX w. liczyła się głównie Europa. Wcześniej tak nie było. Dobrym przykładem są wojny Temudźyna podczas których brało udział często i 100 tys. ludzi i na przykład bitwy wojny stuletniej które miały misce co najmniej 100 lat po jego śmierci w których brało max. kilka tysięcy ludzi.
August 23rd, 2010 at 16:50
Chodziło mi o wschód i zachód Europy, oczywiście. I oczywiście w czasach, kiedy istniała już Polska.
August 23rd, 2010 at 19:03
Nazwę Polonia użył już Mieszko I w Dagome iudex oddającym Polskę pod opiekę papieża. Temużyn żył na przełomie XII i XIII w. a wojna stuletnia 1337-1453.
August 23rd, 2010 at 20:28
Ludzie! Nie chodzi tylko o zmarłego Śp.Prezydenta, jego małżonkę i innych z PiS-u, ale o wszystkich którzy zginęli w katastrofie. “Obrońcy Krzyża” przesadzają, ale mają rację, bo pomnik powinien stać.
August 23rd, 2010 at 21:22
FaNiN - a dlaczego powinien stać? Ja na przykład nie widzę żadnego ku temu powodu.
August 23rd, 2010 at 23:40
Rozwalmy Komorowskiego i Tuska, kasia bedzie pierwszą wojowniczką o pomnik na każdej ulicy… Ooo, jak ja nie cierpię takiej… Boże, nie mam słów nawet… Dzięki Ci Panie, że tacy ludzie jak kasia nie stoją na mojej drodze życia…
August 23rd, 2010 at 23:42
Dobrze też, że jesteś, kasiu, tylko jednostką… O, jak dobrze…
August 24th, 2010 at 0:18
Kasia jest, obawiam się, przedstawicielką elity tego kraju. A pomnik powinien być, ale jednak jak dla ofiar katastrofy, a nie jak dla patriotów męczenników.
August 24th, 2010 at 1:38
Dziękuję bardzo za taką elitę, chyba wolę już plebs.
August 24th, 2010 at 1:49
Na Krakowskim? W życiu! Już wystarczy, że Wawel sprofanowali. Na szczęście rodzina Piłsudskiego nie zgodziła się na pochówek w krypcie Srebrnych Dzwonów.
Przypominam, że przed pałacem stoi pomnik gostka, który zginął, walcząc o wolną Polskę. Jak to się ma do złego polityka, który w imię ambicji doprowadził prawdopodobnie do śmierci prawie setki ludzi?
Dlaczego ktoś moją świeczkę z soboty 10 kwietnia potraktował jako wyraz jakiegokolwiek poparcia dla nieudolnego prezydenta, z którego śmiało się trzy czwarte Polski i połowa świata? To był odruch serca tysięcy warszawiaków, zawłaszczony przez bogoojczyźnianą wsteczną partię. Dlaczego jadą na naszym współczuciu dla wszystkich 96 ofiar katastrofy? Dość już tej hucpy!
August 24th, 2010 at 9:23
O nagle kasia zaczęła się znać na polityce. Przypominam Ci kasiu że Bismarcka też nikt nie lubił a jednak to nie znaczy że był złym kanclerzem.
A na temat ,,elity'’ tego kraju to lepiej nie dyskutować bo szkoda zdrowia.
Jak by im na TVN24 puścić ,,Manifest komunistyczny'’ to za rok wszyscy by na święto pierwszego miasta cali na czerwono chodzili. Poza tym kasiu śmiali się ludzie którzy się na polityce znają tyle co pszczółka Maja z tą przewagą że oni mają telewizor i nie z jego błędów politycznych. Jeśli nic się nie zmieni i w końcu nie zrozumiemy że posiadanie własnego kraju to nie jest przywilej którego nit nam nie może zabrać to tego kraju za 200 lat nie będzie dzięki naszej ,,elicie'’
August 24th, 2010 at 12:19
Butch, po tekstach typu “O nagle kasia zaczęła się znać na polityce”, to już nie za bardzo chce mi się z Tobą dyskutować. Już kiedyś to napisałam, że mogę rozmawiać z każdym, pod warunkiem, że potrafi argumentować i nie obraża.
Nie idź tą drogą - brak szacunku dla elit jest cechą ludzi zakompleksionych. I jednym z podstawowych bagaży, jakie nam zostały po latach komunizmu. To wpajali ludowi, aż lud uwierzył, że jest tak samo mądry i niczego mu nie brakuje. Otóż brakuje.
August 24th, 2010 at 12:31
Ha! A nie mówiłem, że w końcu ktoś oskarży samego Kaczyńskiego o tę katastrofę? No i jest! kasia, spełniasz moje przepowiednie… Po raz kolejny dziękuję za taką “elytę” ;|
August 24th, 2010 at 19:11
Gdybyś była elitą to byś mi w debacie wykazała że co do Ciebie i do ś.p Lecha Kaczyńskiego się myliłem a nie się obrażasz. Na blogu to i ja sobie mogę napisać że jestem profesorem fizyki, robotyki i astronomii i uznać się za elitą na którą nie można krzywo spojrzeć a nie daj boże napisać bądź powiedzieć coś po ich myśli.
August 24th, 2010 at 20:52
Tak czytam… I tak nie bardzo wiem, w którym momencie Butch obraził kasię. Oświeci mnie ktoś?
August 24th, 2010 at 22:08
Butch - to nie ja napisałam, że jestem elitą i nie mam najmniejszego zamiaru udowadniać, że nią jestem. Apelowałam, żeby elity szanować, bo kim będziemy bez nich? Poinformowałam, jakie mam wykształcenie, bo mnie coś ubawiło, ale guzik mnie obchodzi, czy ktoś w to wierzy, czy nie. Momentami czuję się jak w piaskownicy.
Śp. prezydenta uważam za żałosną ofiarę ambicji jego brata. Jako polityk był mierny, poza Muzeum Powstania niczego konstruktywnego nie zrobił. Podobnie jak brat był naczelnym psujem i hamulcowym, prezydentem reprezentującym interesy jednej partii politycznej, a nie prezydentem wszystkich Polaków. Niezgrabnym pośmiewiskiem. Absolutna pomyłka. Ale z pewnością Cię nie przekonam, stąd uważam, że dalsza dyskusja nie ma sensu.
August 25th, 2010 at 0:52
Butch - jeszcze jedno - ja się nie obrażam. Jeżeli mi coś nie odpowiada - ignoruję. Nie zamierzam zniżać się do pewnego poziomu dyskusji. Moja prababcia mówiła, że obrażają to się panny służące :).
August 25th, 2010 at 11:23
A co o jako prezydent mógł zrobić? Wiesz jakie uprawnienia ma Prezydent?
Wobec sejmu to najważniejsze jest veto ale je można znieść mają chyba 2/3 głosów i inicjatywa ustawodawcza. Są jeszcze tam rozwiązywanie sejmu jak się nie uchwali budżetu i takie tam ale to mało ważne. Do polityki zagranicznej- reprezentowanie państwa. Są też inne jak podpisywanie nominacji generalskich ale to są mało ważne sprawy. I powiedz mi kasiu jak tu się można wyróżnić?
August 25th, 2010 at 11:41
Można na przykład podpisywać ustawy przedstawiane przez rząd, bo to rząd jest właśnie od rządzenia. Weto prezydenckie powinno być wykorzystywane w sytuacjach naprawdę ekstremalnych, a nie jako instrument opozycyjnego przykopywania rządowi. A paraliż dyplomacji i blokowanie kilkudziesięciu stanowisk dyplomatycznych, bo MSZ chciał je obsadzić ludźmi niezwiązanymi z PIS? Jak prezydent może mieć ZAWSZE takie zdanie jak partia opozycyjna? Jeżeli ktoś decyduje się na taki zaszczyt, powinien zapomnieć o partyjniactwie i kierować się interesem kraju, a nie interesem swojego brata. Przecież to już ten opluwany Kwach (na którego nigdy nie głosowałam i którego nie lubię) wznosił się ponad partyjniactwo.
August 25th, 2010 at 12:17
,,A paraliż dyplomacji i blokowanie kilkudziesięciu stanowisk dyplomatycznych, bo MSZ chciał je obsadzić ludźmi niezwiązanymi z PIS?,,
O kogo Ci chodzi bo jak na razie to słyszę tylko ogólniki.
August 25th, 2010 at 16:31
Lech Kaczyński niekorzystnie reprezentował nasz za granicą, jego wypowiedzi były źle przygotowane i nieudolne. Całkowicie stronniczy, nie był prezydentem tylko członkiem PiSu i jawnie wspierał tę partię. Stawianie mu pomnika byłoby jak stawianie pomnika Ludwika XVI we Francji, albo Mikołaja II w Rosji.
August 25th, 2010 at 16:58
Ale nikt nie mówi o stawianiu pomnika JEMU, tylko wszystkim ofiarom -.-’
August 25th, 2010 at 17:26
http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/336346,tusk_prosze_prezydenta_o_pomoc_a_nie_blokowanie.html
August 25th, 2010 at 17:41
Jakbyśmy stawiali pomniki wszystkim tragicznie zmarłym, to by nie starczyło na nie kamieni.
August 25th, 2010 at 20:34
Miko kogo jak kogo ale jego wypowiedzi były dobrze przygotowane, uczył się ich na pamięć a nie czytał z kartki. Widać że w tym kraju to trzeba się ze wszystkim zgadzać z TVN24 i PO bo jak nie to jesteś zwykłym partyjniakiem, dziadem i źle reprezentujesz nasz kraj na arenie międzynarodowej.
Miko co nam powiesz o polityce zagranicznej Polski przez ostatnie 5 lat? Wiesz może kto kreuje politykę zagraniczną?
August 25th, 2010 at 20:35
kasiu w tym artykule nie ma ani jednego słowa prezydenta a premiera jest chyba ze sto.
August 25th, 2010 at 22:02
Ja nie lubię PO, uważam że nic dobrego dla państwa nie zrobiła i nie zrobi. To partia która chce po prostu dotrwać z jakimi takim sondażami, na tematch zastępczych i udawaniu że coś robi, do następnych wyborów. A TVN24 nie oglądam. Ale kiedy rządził PiS, to nie dość że nic nie robili, to jeszcze co tydzień była jakaś afera, a szkło kontaktowe było dzięki nim dwa razy śmieszniejsze niż obecnie. A z przemówieniami poprzedniego prezydenta chodziło mi bardziej o to że nie umiał perzemawiać, nie umiał wygłosić dobrego przemówienia.
A polityka zagraniczna przez ostatnie pięć lat? Na przykład słynne kłótnie o krzesło, o samolot, wielka wyprawa do naszego najbliższego sojusznika Gruzji, a wcześniej najgorsza minister spraw zagranicznych pani Fotyga. Polska nie wzmocniła przez ten czas w żaden sposób swojej pozycji w UE i na świecie, nie wycofaliśmy żołnierzy z Afganistanu, nie załatwiliśmy budowy tarczy antyrakietowej, nadal nie przekonaliśmy USA do zniesienia wiz dla Polaków. I wiem że nie jest to wina byłego prezydenta, bo polityką zagraniczną od czasu ostatnich wyborów kieruje Platforma. Ale być może chociaż którąś z tych rzeczy byśmy osiągneli gdybyśmy mieli silnego, odpowiedniego, wspierającego rząd prezydenta. (teraz nadal nie mamy silnego i odpowiedniego, ale przynajmniej wspiera rząd)
August 25th, 2010 at 22:35
Zgadzam się z Miko, z pewnymi jednak zastrzeżeniami - wbrew różnym insynuacjom nie jestem bezkrytyczną wielbicielką PO, uważam ją jednak za najmniejsze zło na naszej scenie politycznej. A na plus ich i Sikorskiego polityki zagranicznej (bo przypominam, że Sikorski był pisowskim ministrem, zbyt niepokornym dla braci K) - nie mają ruso- ani germanofobii, w układaniu sąsiedzkich stosunków kierują się pragmatyką, a nie obciążeniami historycznymi. To jest temu krajowi potrzebne, a nie zakompleksiona “polityka historyczna”. Udowodnijmy, że jesteśmy dobrzy, że potrafimy pracować i myśleć o przyszłości kraju. To jest ważne, a nie jakieś pomniki. Do roboty by się zabrali, a nie warcholili. Jeżeli ktoś słyszy głosy, które mu mówią, że musi bronić krzyża, to powinien się udać do psychiatry, a nie pod Pałac Prezydencki.
Więcej już się w tym wątku nie wypowiadam, naprawdę muszę pracować :).
August 27th, 2010 at 9:29
Kup sobie atlas historyczny i prześledź historię regionu zwanego Europą wschodnią. Powiedz nam co zauważyłaś bo ja zauważyłęm że w tym regionie najczęściej liczyły się 3 państwa. Litwa, Polska (potem Rzeczpospolita obojga narodów) i na początku Ruś, potem Państwo moskiewskie a od XVII wieku Rosja. Oczywiście były momenty kiedy można było dodać do tego grona Węgry może Czechy ale od XVI wieku Polska walczy z Rosją o wpływy w tym rejonie. I co? w XXIw. Polska ma cudny dla Rosji rząd. ZERO sprzeciwu podczas budowy gazociągu na dnie Bałtyku, gadają jakieś głupoty o jakimś tam pojednaniu. Oni się będą z nami jednać do puki będą mieli w tym interes, nie jesteśmy dla nich wartościowymi partnerami.
Miko TVN i TVN24 mają tych samych właścicieli czyli mówią jednym głosem. Ja na twoim miejscu bym się zbytnio nie przejmował tym co tam mówią bo nawet Wajda powiedział że to nie jest telewizja obiektywna.
August 29th, 2010 at 10:10
A prosiliśmy… Pab jest żałosny.
August 30th, 2010 at 2:26
Chwilę się zastanawiałem, czy „pab” oznacza „pub”, który może oznaczać „Przekąski Zakąski”, ale zaraz spojrzałem na klawiaturę, gdzie klawisz „N” sąsiaduje z klawiszem „B” i wszystko zrozumiałem. No więc nie, właściwa forma petycyjna wygląda następująco:
W imieniu wszystkich Polaków, którzy są prawdziwymi Polakami, my (tu wpisać ogólne określenie „nas”) wyznający poglądy (tu wpisać właściwe poglądy), apelujemy do Was wyznających poglądy (tu wpisać te niewłaściwe poglądy), by zaprzestali wyrażania swoich poglądów, gdyż są one sprzeczne z naszymi poglądami. Wyrażanie poglądów sprzecznych z naszymi poglądami odbieramy jako głęboko niewłaściwe, obraźliwe i w ogóle.
(podpis nieczytelny)
September 3rd, 2010 at 22:42
No i co z tego że telewizja nie jest obiektywna? Żadna nie jest, nei oszukujmy się. TVP patrzy na ręce PO i wytyka błędy, TVN patrzy na ręce PiS i robi to samo. z punktu widzenia państwa jest to dosyć korzystne, bo każdy wie, że ktoś się na niego czai.
September 4th, 2010 at 13:42
:(
September 4th, 2010 at 17:04
Dziebak to ciekawe ale porównaj Wiadomości i Fakty i nagle wyjdzie Ci że w Wiadomości patrzą na ręce wszytki partiom. Powiedzą coś o PO o PiS-ie, o SLD czasami o PSL a w Faktach ciągle nawijają o PiS-ie i to w bardzo fajny sposób bo jak coś powie Schetyna np. jego ulubiony tekst o tym że jest źle i Polska przegrywa to w Faktach powiedzą Polska przegrywa a w Wiadomościach według Marszałka Sejmu Grzegorza Schetyny Polska przegrywa albo według PO polska przegrywa.
September 4th, 2010 at 21:16
Widać, że Fakty nie są do końca obiektywne, ale na pewno nie są jakoś ultra anty-pisowe. Nie pomijają informacji o poczynaniach platformy, w materiałach wypowiadają się politycy z różnych partii etc.
September 4th, 2010 at 23:33
Nie istnieją media obiektywne. Ale pomijając stronniczość lub jej brak, to Fakty są po prostu o klasę wyżej od Wiadomości, jeśli chodzi o profesjonalizm.
September 5th, 2010 at 11:05
Chyba nie. Są tak samo profesjonalne tylko w Faktach wkurza mnie że mówią Ci jak masz myśleć i ciągle wszyscy mówią takim podnieconym głosem jakby byli korespondentami wojennymi i właśnie nadawali reportaż na żywo z centrum walk.
September 6th, 2010 at 21:57
Rzeczywiście TVP nie próbuje przekazać Ci Jednej Słusznej Prawny ;).